Doe de check

Vraag jezelf eens af, in alle eerlijkheid:

  • Sta je in vuur en vlam voor je werk?
  • Fonkelen je ogen als je over je werk praat?
  • Waar kijk je allemaal naar uit? Zit je werk daar ook bij?
  • Als je er morgen de loterij won en voor het geld niet  meer hoefde te werken – blijf je dan je werk doen, gewoon omdat je het zo leuk vindt?

Als je 1 van deze vragen met ‘nee’ hebt beantwoord dan zou jij jezelf waarschijnlijk niet inhuren op dit moment. Grote kans dat je op dit moment vooral werkt aan kille, platte doelen. Harde, levenloze targets. Of de doelen van een ander. En daardoor slaat de vonk niet over. 

Word een beetje Steve Jobs

Met zijn doelen maakte Steve Jobs van Apple een super succesvol bedrijf. Maar zijn doelen waren niet zomaar doelen. Hij was bevlogen over zijn doelen, hij hield van zijn doelen en daarom van zijn werk. Uitspraak van Jobs: “The only way to do great work is to love what you do.”  Toegevoegde waarde die voortkomt uit liefde voor je werk. Eerst de liefde dus, en daarna de inzet. Als je jezelf inzet voor iets waar je van houdt, dan doe je dat met hart en ziel, dan gooi je vanzelf je hele ziel en zaligheid daar in. Omdat je dat wilt, niet omdat het moet. En dat levert mooiere en grotere resultaten op dan je ooit kunt bereiken met inzet die vooral gebaseerd is op wilskracht.

Doelen die je kan voelen

Doelen stellen dus waar je acuut verliefd op wordt. In het Jaarprogramma van 365 Dagen Succesvol wordt er ook wel gesproken over je passie vinden. Hetgeen waar jij energie van krijgt, in plaats van verliest. Wil jij bezield aan het werk? Wil jij ’s ochtends staan popelen om aan je werkdag te beginnen? Dan wil jij Doelen-Die-Je-Kan-Voelen! Hoe kom je daar? Simpel. 

Ga op zoek naar jouw werkelijke doel achter je doel. Je wilt een doel altijd bereiken omdat je je wilt voelen hoe je je zal voelen als je dat doel bereikt hebt. Dat gevoel, dát is je werkelijke doel, en daar zet je moeiteloos en met liefde een tandje voor bij. Daar wil je met plezier hard voor werken, zonder dat het voelt als hard werken. Die doelen wil je bereiken omdat je daardoor het gevoel bereikt waar je ten diepste naar verlangt.

Werken om je doelen te bereiken gaat dan voelen als een voorrecht. Stel je eens voor….
…wat je dán allemaal kunt waarmaken,
…hoeveel waarde je dán kunt toevoegen voor een opdrachtgever (of dat nou een externe klant is of je leidinggevende),
…hoeveel verschil je dán kunt maken met jouw werk. 

Bonus: prettige ‘bijwerkingen’

Stel doelen waar jij als een blok voor valt, en je (potentiële) opdrachtgevers vallen als een blok voor jóu. En er is meer: Het zal je meer voldoening geven, je zult je geïnspireerd voelen. Je zult meer plezier hebben in wat je doet, en omdat je er zo graag mee bezig bent voelt het niet als werk. Het zal je gemakkelijker af gaan, je houdt energie over.Je werk verkoopt zichzelf, je hoeft niemand te overtuigen.

Bottom line: je zou jezelf absoluut weer inhuren!

Wil je met minder stress en gedoe en meer zelfvertrouwen en liefde jóuw leven leiden?

Heb jij het gevoel dat er meer in het leven zit? Wil je je dromen en verlangens echt een keer belangrijk maken? Wil je jezelf nu eens een keer op nummer 1 zetten? Via onze nieuwsbrief helpen we je daar nú mee te starten. Al meer dan 160.000 mensen ontvangen onze wekelijkse dosis inspiratie in hun mailbox.

Meer weten over de methodiek en het werk van 365 Dagen Succesvol?

David & Arjan zijn 365 Dagen Succesvol gestart met een missie: van Nederland het gelukkigste land maken om het een voorbeeld te laten zijn voor de rest van de wereld. Om dit te bereiken hebben ze de 365-methodiek ontwikkeld die ze verspreiden door middel van artikelen, video’s, boeken, webinars, seminars en de 365 Jaaropleiding.

De 365 Jaaropleiding is de grootste en meest effectieve opleiding op het gebied van duurzame persoonlijke groei in Nederland. Al 5.025 deelnemers volgden de Jaaropleiding en leven nu het leven dat ze willen leiden. Gemiddeld gaven deelnemers hun leven een 5,5 aan het begin van het jaar. Aan het eind van de Jaaropleiding gaven ze hun leven een 8,8. Bekijk hier de verhalen en transformaties van eerdere deelnemers.